Saturday 12 September 2015

HAPPY RAINY DAY!

Good morning,

HAPPY RAINY DAY!

This week we have established our classroom rules. Have your child explain the rules. When rules are established, children feel safe and they know what is expected. Together, we are creating a safe environment.




*Je lève la main avant de parler.
*J'écoute les autres.
*Je suis ponctuel.
*Je respecte les autres.
*Je fais mes travaux dans les délais demandés.
*Je fais des efforts.
*Je garde la classe et mon pupitre propres.
*Je pose de questions lorsque je ne comprends pas.
*Je respecte le matériel.
*Je participe en classe.
*J'ai du plaisir à apprendre.

SOCIAL STUDIES:
We are now starting to learn about political and physical regions of Canada.  


SCIENCE:

We have starting our unit: 'Habitat'. 



FRIENDLY REMINDERS:
*Please send an indoor pair of shoes in order to keep our school clean. 


*If you have not done it yet, please visit  ocsb.schoolcashonline.com  It's a great way to pay for your child`s items such as agenda, extra curricular activities and/or school trips.

I Thank You in advance for registering. 

Je vous souhaite une excellente fin de semaine.

Mme Mathieu


No comments:

Post a Comment